Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
7020251702   Pedagogia sistèmica del Baix Camp (Grup 1)
2020-2021   Grup de treball. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   28/10/2020 - 26/5/2021 (30 hores) de 17:30h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Baix Camp
  
   Activitat en format virtual
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Grup de treball de Pedagogia sistèmica del Baix Camp.
L’objectiu principal: Ampliar la mirada per universalitzar l’atenció personalitzada i el suport a les necessitats individuals d’aprenentatge de TOTS els alumnes en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
  
Objectius   -Fomentar i enfortir l’acció tutorial per orientar l’alumnat i acompanyar-los i ajudar-los en el seu aprenentatge i en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu.
-Promoure la millora de la convivència escolar.
-Promoure la relació del centres amb altres centres, famílies, institucions per millorar l’atenció educativa i enfortir els àmbits competencials i/o professionals de l’alumnat.
-Desenvolupar les competències professionals dels docents per adequar-les a les necessitats de cada context.
- Continuar amb la formació iniciada en el curs 2019-20.
- Acabar algun tema que ens va quedar pendent de treballar-lo amb més profunditat.
- Aprofundir amb la teoria del tutor sistèmic davant la societat canviant, els diferents tipus de famílies que podem trobar a l’aula, per tal d’ajudar a la totalitat dels alumnes i a les seves famílies
- Donar resposta als temps presents, com va passar al llarg del confinament que vam prioritzar altres temes (el dol, com ajudar a les famílies en temps incerts, com cuidar la salut des de l’escola en totes les àrees).
- Seguir ordenant els nostres sistemes, tots en els que formem part, tenint en compte els ordres de l'amor i de l’ajuda.
- Treballar de forma pràctica els rituals d’etapa, com iniciar i tancar etapes en la nostra professió. Aquest rituals tenen ressó directe en la nostra vida, i en els nostres sistemes.

  
Continguts   - Educador sistèmic : desenvolupament d’eines sistèmiques pel tutor/a i especialistes per a poder treballar a l’aula i atendre a la diversitat (per a tots els nivell educatius, llar d’infants, educació primària, educació secundària, escola d’adults).
- Ordres de l’amor (repàs).
- Moviments sistèmics (tant per part de les formadores, com començar a fer pràctiques els mateixos assistents).
- Ordres de l’ajuda (teoria i moviments sistèmics).
- Rituals d’etapa (teoria i moviments sistèmics).
- Moviments sistèmics, la relaxació, les visualitzacions, els rituals sistèmics i la meditació guiada.
  
Formador/a   Meritxell Salla Llambrich, Laia Rius Mercadé
  
Avaluació   Es valorarà la participació activa en les classes i en les activitats vivencials, les aportacions, l’interès i el treball de la competència personal de l'alumne.
Assistència, i complimentar graella d’avaluació del grau de satisfacció dels participants.
Per obtenir la certificació s’ha de realitzar la tasca final i haver assistit a un 80% del total de la durada del taller.
Donem molta importància al fet que tots puguin venir els 2 dissabtes ja que es faran dinàmiques més llargues i moviments sistèmics pròpiament dits.
  
Requisits de  certificació   Documents d'evidència d'avaluació.
Donem molta importància al fet que tothom pugui assistir els 2 dissabtes en els que es realitzaran dinàmiques més llargues i moviments sistèmics pròpiament dits. Per això volem decidir dintre del grup, i entre tothom, les dates d'aquests dos dissabtes.
  
E-mail   msalla2@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   28/10/2020   1730   2000 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimecres   26/05/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent